Бібліотека здобувача освіти

 Ті, хто читають книги, завжди будуть керувати тими, що дивляться тлевізор!(або Тік Ток)!Ф. Жанліс




Читаємо влітку

Зарубіжна література 5 клас
 (за новою програмою)
Індійська народна казка “Фарбований шакал”        
Японські народні казки “Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик”         
Китайська народна казка “Пензлик Маляна”         
Арабська народна казка “Сіндбад-Мореплавець”    
Брати Грімм «Пані Метелиця»  
Олександр Пушкін Поема «Руслан і Людмила»       
Ганс Крістіан Андерсен “Дикі лебеді”  
Оскар Уальд  “Хлопчик-зірка”  
Джон Кітс  “Про коника та цвіркуна” 
Йоган Вольфганг Гете “Нічна пісня подорожнього”
Генріх Гейне “Задзвени із глибини”        
Ернест Сетон-Томпсон “Снап”        
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»    
Еленор Портер “Полліанна”          
Льюіс Керролл  “Аліса в Країні Див”  
Марина Цвєтаєва “Книги в червоній палітурці” 
Роальд Дал “Чарлі і шоколадна фабрика”     
Туве Янсон “Зима - чарівниця”  
Пауль Маар “Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу”

Зарубіжна література 6 клас
 (за новою програмою)
 Грецькі міфи.
 Міф про Прометея. Міфи про Геракла (1-2 міфи).
 Дедал і Ікар. Нарцис. Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка. Деметра і Персефона
 Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи
 Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула
 Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», “Мурашки й Цикада”
 Іван Андрійович Крилов  «Квартет»,  «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня»
Ж.Верн «П’ятнадцятилітній капітан»
Р.Л. Стівенсон «Острів скарбів»
Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі»
Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом»
Антон Павлович Чехов «Хамелеон», «Товстий і тонкий» 
Джек Лондон «Жага до життя» 
Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома» 
В. Г.  Короленко  «Сліпий музикант» 
Мацуо Басьо Хайку 
Роберт Бернс “Моє серце в верховині”
Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату»
Джанні Родарі “Листівки з видами міст”
Рей Дуглас Бредері «Усмішка»
Роберт Шеклі «Запах думки»
Астрід Анна Емілія Ліндґрен  «Брати Лев’яче серце», «Міо, мій Міо»
Міхаель Андреас Гельмут Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» 
Крістіне Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки» 

Зарубіжна література 7 клас 

 (за новою програмою) 
1. «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник», «Садко» (1 за вибором учителя).
2. «Король Лір і його дочки».
3. «Як Робін Гуд став розбійником», «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном» (1 за вибором учителя).
4. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер  «Рукавичка».
5. Адам Міцкевич «Світязь».
6. Роберт Льюїс Стівенсон  «Балада про вересовий напій».
7. Вальтер Скотт  «Айвенго».
8. Василь Володимирович Биков «Альпійська балада». 
9. Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». 
10. Редьярд Кіплінг «Балада про Схід і Захід». «Якщо…». 
11. Олександр Сергійович Пушкін «19 жовтня 1825 року»
12. Шолом-Алейхем «Пісня над піснями».
13. Олександр Грін «Пурпурові вітрила».
14. Едгар Аллан По «Золотий жук». 
15. Артур Конан Дойл «Записки про Шерлока Холмса» («Пістрява стрічка», «Спілка рудих»). 
16. О. Генрі «Дари волхвів», «Останній листок».
17. Герберт Джордж Уеллс  «Чарівна крамниця».
18. Рюноске Акутагава «Павутинка».
19. Айзек Азімов «Фах».
20. Діана Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула».
21. Корнелія Функе «Чорнильне серце».

             
Зарубіжна література 8 клас

(за новою програмою)

1. Веди.
2. Біблія. Старий Заповіт. Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей. Новий Заповіт. 2-3 розділи.
3. Міфи троянського циклу. Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь.
4. Гомер. «Іліада». «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140–410), «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470–670).
5. Тіртей. «Добре вмирати тому...».
6. Сапфо.  «До Афродіти», «Барвношатна владарко, Афродіто...».
7. Есхіл. «Прометей закутий».
8. Публій Вергілій Марон.  «Енеїда».
9. Квінт Горацій Флакк. «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть...»).
10. Публій Овідій Назон. «Сумні елегії» ,«Життя поета» (IV, 10).
 11. Лі Бо. «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї».
12. Ду Фу. «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі описую почуття».
13. Омар Хайям. Рубаї.
14. «Пісня про Роланда».
15. Аліг’єрі Данте. Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання...»).
16. Франческо Петрарка. Сонети No61, 132.
17. Вільям Шекспір. Сонети No66, 116, 130. Трагедія «Ромео і Джульєтта».
18. Мігель де Сервантес Сааведра. «Дон Кіхот» 1 частина.
19.  Луїс де Гонгора -і- Арготе. «Галерник».
20. Джонн Донн. «Щоб мучить мене...».
21. Мольєр. «Міщанин-шляхтич».
22. Антуан де Сент-Екзюпері. «Маленький принц».
22. Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінгстон».
23. Барбара Космовська. «Буба», «Буба: мертвий сезон».
24. Марина Аромштам. «Коли відпочивають янголи».
    
Зарубіжна література 9 клас 

 (за новою програмою) 

1. Джонатан Свіфт. «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина).
2. Йоганн Вольфганг Ґете.  «Вільшаний король», «Травнева пісня», «Прометей».
3. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер. «До радості».
4. Генріх Гейне . «Книга пісень» («На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…»).
5. Джордж Ноел Гордон Байрон . «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Поема «Мазепа» або «Паломництво Чайльд Гарольда».
6. Олександр Сергійович Пушкін. «До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»), «Я вас кохав…», «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…»). «Євгеній Онєгін».
7. Михайло Юрійович Лермонтов. «Сосна», «І нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…». «Герой нашого часу» .
8. Оноре де Бальзак. «Гобсек».
9. Микола Васильович Гоголь. «Ревізор». «Шинель».
10. Генрік Ібсен. «Ляльковий дім». 
11. Бернард Шоу. «Пігмаліон».
12. Шолом-Алейхем. «Тев’є-молочар».
13. Рей Дуглас Бредбері. «451° за Фаренгейтом».
14. М.Булгаков «Собаче серце»

15. Ерік Вольф Сігел. «Історія одного кохання».

Списки електронних бібліотек
http://www.ipl.org – "Публічна Інтернет-бібліотека" (The Internet Public Library), що має розділ "Спеціально для бібліотекарів про Інтернет в бібліотеках", який збирає колекцію ресурсів щодо Інтернет - навичок для бібліотекарів та стратегії впровадження Інтернет в бібліотеках з метою розширення бібліотечного сервісу.
http://yaca.yandex.ru/yca/cat/Culture/Literature/Online_Libraries/ – Яндекс-каталог електронних бібліотек.
http://www.bookland.net.ua – BookLand – магазин електронних книг.
http://www.ukrreferat.com – Найбільша колекція україномовних рефератів.
http://www.lib.com.ua/ – Велика електронна бібліотека.
http://www.litopys.narod.ru/ – Ізборник – 2002 (бібліотека історичних матеріалів).
http://www.ekniga.com.ua – Літературна інформаційно-пошукова система-каталог.
http://poetry.uazone.net/ – Поетика: бібліотека української поезії.
http://www.biglib.com.ua/ – Народна бібліотека.
http://library.org.ua/– Українська бібліотека.
http://www.osvita.org.ua/student/studying/library/web.html – Електронні бібліотеки – список електронних бібліотек.
Електронні бібліотеки української літератури
http://poetry.uazone.net – "Поетика", збірка творів українських поетів.
http://www.ji.lviv.ua/ji-library/lib-index.htm – «Бібліотека Ї» (українська проза, поезія, філософські твори).
http://library.org.ua – Українська бібліотека (гумор, дитяче, класика, наука, переклади, проза, публіцистика, фантастика).
http://litopys.org.ua –. Ізборник (матеріали з історії України IX-XVIII ст.)
http://www.uahistory.kiev.ua – Історія України (твори М.Грушевського, О.Субтельного та ін.).
http://www.shevchcycl.kiev.ua – Шевченківська енциклопедія.
Електронні бібліотеки світової класичної та сучасної літератури
http://ukrlib.com – Книги, журнали статті – каталог.
http://ukrcenter.com/література – Український центр.
http://allbooks.com.ua – «Всі книги».
http://www.pisatel.org/old/ – Давньоруська література.
http://www.ekniga.com.ua – еКнига – літературна інформаційно-пошукова система-каталог.
http://artefact.lib.ru – "Артефакт" (сучасна світова література).

БІБЛІОТЕКИ
Бібліотечний світ України -www.ukrlibworld.kiev.ua
Бібліотеки світу -http://www.library.vanderbilt.edu/
Бібліотека Конгресу США -http://www.loc.gov/
Національна бібліотека України ім. Вернадського –http://www.nbuv.gov.ua/
Наукова бібліотека НаУКМА -http://www.library.ukma.kiev.ua/
Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В.О. Сухомлинського -http://www.library.edu-ua.net/
Національна парламентська бібліотека України -http://nplu.org/
Державна науково-технічна бібліотека України –http://ntbu.ru/
Бібліотеки України в Інтернеті -http://www.niklib.com/links/ukraine.ru
Наукова бібліотека ім. М.О.Максимовича Київського університету
Ім. Т.Г. Шевченка -http://www.library.univ.kiev.ua
Путівник в світі літератури -http://www.prostokniga.com.ua/dlya_malysha

ДИТЯЧІ БІБЛІОТЕКИ
Державна бібліотека України для дітей -
http://www.chl.kiev.ua/
Каталог дитячих ресурсів 
INTERNET -http://www.kinder.ru
Українська казка -
http://www.kazka.in.ua/


СЛОВНИКИ
Великий тлумачний словник сучасної української мови –http://www.slovnyk.net
Словники -http://www.mova.info
Російські словники -http://www.gramota.ru
Російські словники -http://www.slovari.yandex.ru
Словник Даля -http://www.vidahl.agava.ru
Большой толковый словарь русского языка -vedu.ru/ExpDic/


Пам'ятка
"Як підготуватися до написання твору-роздуму про героя"
1. Твір має складатися з трьох частин:- вступу;- основної частини;- висновків.

2. Вступ може складатися з 2-3 речень, які б підводили до основної частини. Це можуть бути речення про письменника, його твори, про твої уподобання.Приклад: Казки відомого данського письменника Ганса Крістіана Андерсена зачаровують і дорослих, і дітей…

3. Основна частина – найбільша за розмірами. В ній розкривається тема твору. В основній частині викладай свої думки та обов’язково аргументуй їх. Намагайся уникати простого переказу епізодів твору. Свої думки можеш підтверджувати цитатами.

4. Висновки (2-3 речення). У завершальній частині твору зроби емоційний обгрунтований висновок щодо твого ставлення до героя, про якого пишеш. 

5. Спочатку напиши твір на чернетці.

6. Використовуй тільки ті слова, значення яких ти знаєш. Уникай повторення одних і тих самих слів.

7. Прочитай написане, перевір зміст, послідовність викладу, грамотність, використання розділових знаків.

8. Перепиши роботу начисто (якщо це домашній твір).

9. Перевір написане, пильнуючи описки та пропуски літер. 

10. Обсяг твору – 0, 5-1 сторінка учнівського зошита.     

Пам’ятка “Як скласти анотацію”
 Анотація (анонс) -  (лат. annotatio — зауваження, помітка) — короткий виклад змісту книги, статті, розробки, звіту тощо.В анотації до наукових видань наводяться найважливіші питання роботи, викладається зміст, дається оцінка. Анотація допомагає під час вибору й вивчення літератури з будь-якого питання, скорочує час на ознайомлення із змістом праці. 

1.      Назва твору мистецтва.

2.      Надайте основні відомості про автора.

3.      Дайте стислу характеристику, визначте тему.

4.      Зробіть перелік основних розділів чи питань (проблем), що висвітлюються в творі.

5.      Критично оцініть зміст, проблематику та образи.

6.      Укажіть, на якого читача розрахована книга (на якого глядача – фільм, картина тощо).


Пам’ятка “Як писати рецензію”
Рецензія  - відгук, розбір та оцінка художнього (літературного, театрального, музичного, кінематографічного та ін.), наукового або науково-популярного твору; жанр літературної критики та газетно-журнальної публіцистики.

 1. Прочитайте твір (перегляньте кінофільм, відвідайте виставу…), на який будете писати рецензію.

2. Визначте теми, що розвиває автор твору, який ви рецензуєте.

3. Прокоментуйте назву твору. Чи відображуються в ній тема або ідея твору? Чи використані прийоми створення образності?

4. Висловіть свою думку про зміст твору, проблеми, які порушує автор, про ідею твору.

5. Напишіть, чи вважаєте ви проблеми, про які пише автор, актуальними в наш час; чи поділяєте ви точку зору автора на ці проблеми.

6. Розкажіть, в чому збігається чи не збігається ваше сприйняття предмета мовлення з авторським. 

7. Відзначте мовленнєві засоби, які складають своєрідність стилю автора.

 
Пам’ятка “Як складати інтерв’ю” 
1. Визначте тему інтерв’ю.Якщо опитуваний - письменник, це можуть бути факти з біографії, питання про творчість, проблематику творів. Якщо це літературний герой, це можуть бути факти з його життя тощо.

2. З якою метою ви його проводите?Cкладіть та запишіть запитання, що вас цікавлять.

3. Зберіть матеріал для відповідей на запитання.Для цього необхідно уважно прочитати довідкову літературу або перечитати художній твір. Відповіді необхідно створювати за достовірними джерелами, в них не повинно бути фактичних помилок, порушень хронологічної послідовності.

4. Складіть план бесіди.

5. Запишіть інтерв’ю, використовуючи форму діалогу.Інтерв’ю також можуть складатися у формі монологу (самоінтерв’ю, анкета) або полілогу.

6. Інтерв’ю необхідно складати у художньому або публіцистичному стилі.

7. Намагайтеся не використовувати розмовну лексику.

8. Зробіть обрамлення для свого інтерв’ю.

9. Підготуйте виразне читання своєї роботи «за ролями».

10. За можливістю використовуйте атрибутику часу (письменника, героя), елементи костюму.

11. Пам’ятайте, що читання інтерв’ю – це театральна дія, отже намагайтеся передати у розмові характери своїх «героїв». 

Пам'ятка Як писати реферат 
Реферат – це стислий виклад змісту кількох наукових праць, що стосуються певної проблеми. Мета: передача цілісної інформації, одержаної з різних джерел.                                      

1. Визначте мету написання реферату відповідно до поставленої теми.

2. Складіть план розкриття теми.

3. Ознайомтеся з літературою за темою, при читання підкреслюйте основні ідеї та положення, докази, аргументи та висновки, щоб потім зосередити на них увагу.

4. Класифікуйте виписки, зроблені під час читання розглянутих джерел.

5. Проаналізуйте зібраний матеріал, обміркуйте, зробіть узагальнені висновки.

6. Оформіть реферат.                                          

Структура реферату

1. План або зміст із зазначенням сторінок, глав, розділів.

2. Обґрунтування вибору теми.

3. Теоретичні основи обраної теми.

4. Виклад основного питання.

5. Висновок та узагальнення.

6. Практичне значення реферату.

7. Список використаної літератури.

8. Додатки: документи, ілюстрації, схеми, таблиці тощо.



План аналізу драматичного твору 
1. Жанрова природа тексту.

2. Конфлікт.

3. Особливості розвитку сценічної дії.

4. Характери героїв і художні засоби їх розкриття.

5. Сюжетні та позасюжетні елементи (монологи, діалоги, ремарки тощо).

6. Тема та ідея.

7. Різні наукові та читацькі інтерпретації.

8. Місце твору в історико-літературному процесі.

9. Якщо ви переглянули постановку твору (театральну, у кіно), порівняйте її з прочитаним твором. Чи вдалося авторам, на вашу думку, передати авторський задум?
 

План аналізу епічного твору 

1. Відомості про автора, історію створення (коротко).

2. Тема та жанр твору.

3. Композиція та сюжет.

4. Система образів.

5. Форми зображення дійсності: - розповідь: від І особи, невласне пряма;- описи;- роздум.

6. Мова твору:- своєрідність слововживання (активність включення синонімів, антонимів, омонімів, історизмів, архаїзмів, неологізмів, варваризмів, професіоналізмів, автори змів);- прийоми образності (епітети, метафори, порівняння, алегорія, метонімія, іронія, гіпербола);- фразеологізми (прислів’я, приказки, крилаті слова);-фонетичний лад (асонанс, дисонанс, алітерація);- синтаксичні фігури мови (риторичні питання, звернення, вигуки, повтори, антитези, інверсії).

7. Ідея твору. Яким чином вона розкривається? Яким був задум письменника?

8. Власні враження про твір.



План аналізу ліричного твору
1. Час (місце) написання, історія створення.                                                                                       
2. Жанрові оособливості.                                                                                                         
3. Місце даного твору в творчості поета або серед творів подібної
тематики  (мотив, сюжет, структура тощо).  Зв'язок з певним
напрямом, течією.                                      
 4. Почуття ліричного героя, відображені в творі.                             
5. В які способи розкривається авторська думка? Які почуття
викликає у читача?                                                                                                                     
6. Взаємообумовленість змісту та художньої форми:                        
 позиційне: 
-    композиційне рішення;                                                                                                           -     особливості самовиразу ліричного героя, характер розповіді;                                                     
-     звуковий ряд, використання звукопису, асонансів, алітерації;                                                           
-     ритм, строфіка, графіка, їх смислова роль;                                                                                    
-     мотивованість, точність використаних виразних засобів.                                            
  7.  Асоціації, що викликає вірш (літературні, життєві, музичні,
живописні).                          
8. Місце даного вірша в творчості поета, моральний або
філософський зміст; «одвічні» проблеми або їх інтерпретація;
загадки та таємниці твору.                                                                                                      

9. Підготуйте виразне читання своєї роботи «за ролями».10. За можливістю використовуйте атрибутику часу (письменника, героя), елементи костюму.11. Пам’ятайте, що читання інтерв’ю – це театральна дія, отже намагайтеся передати у розмові характери своїх «героїв».


  







КІШКА НА ДОЩІ
  Хемінгуей, 7 клас













Немає коментарів:

Дописати коментар

Шевченкові заповіти!